Istanbul / Türkei

News Gesellschaft

Link zu diesem Beitrag in die Zwischenablage kopieren
Mister Ad
Werbung
Schon mal bei Amazon geguckt? Vielleicht wirst du dort fuendig.

starr

Spoiler (anzeigen):

heul
Hat jemand einen guten, gerne längeren Artikel zur Hand, der mir erklären kann, wieso offenbar viele junge Leute so hinter dem neuen Führer Erdogan stehen?

Als ich in der Türkei war, waren die jungen Leute, die ich getroffen habe, sehr europäisch und relativ unreligiös. Das scheint sich so dermaßen gedreht zu haben, dass ich gerne verstehen würde, ob sich da die Ansichten der Leute geändert haben oder ob nun ein anderes Spektrum der Bürger den Ton angibt.

Turkey blocks Wikipedia under law designed to protect national security

Turkey has blocked Wikipedia, the country’s telecommunications watchdog said on Saturday, citing a law that allows it to ban access to websites deemed obscene or a threat to national security.

[..]

It cited a law that allows it to block access to individual web pages or entire sites for the protection of public order, national security or the wellbeing of the public. BTK is required to submit such measures to a court within 24 hours. The court then has two days to decide whether the ban should be upheld.

A block on all language editions of the online encyclopaedia was detected 0500 GMT on Saturday, the monitoring group Turkey Blocks said on its website. “The loss of availability is consistent with internet filters used to censor content in the country,” it said.

o.O

ich musste da grad echt dreimal hingucken – dachte zuerst, da steht „wikileaks“.
Was haben sie bloß allen ins Wasser getan?
#